03/09/2009
L'Advocacia de l'Estat espanyol havia presentat un recurs d'inconstitucionalitat al referèndum, i el jutge li ha donat la raó · En principi, només caldrà que la consulta se celebri fora d'instal·lacions municipals i sense el suport explícit del consistori · Alguns arenyencs ja han votat per correu.
El primer intent de l'Estat de posar dificultats a la consulta per la independència de Catalunya del 13 de setembre a Arenys de Munt ha fructificat. Tot just ahir l'advocat de l'Estat va presentar un recurs a un jutjat de Barcelona, tot al·legant que compta amb el suport de l'Ajuntament del municipi i, per tant, envaeix competències de l'Estat. I avui, la jutgessa ha donat la raó a l'advocat, i ha anul·lat l'acord de ple municipal en el qual el consistori donava suport a la consulta i cedia una sala per a la seva realització.
El jutjat de Barcelona ha citat l'advocat de l'Ajuntament d'Arenys i els advocats de l'Estat per al dilluns proper i, després de sentir els respectius arguments, podria modificar la decisió. L'alcalde ha declarat a Vilaweb que intentarà convèncer a la jutgessa que l'únic suport que hi dona el seu consistori és la sala municipal, però que en qualsevol cas sempre es pot celebrar la consulta al local d'una entitat privada.
Juntament amb l'advocat de l'Estat, la principal oposició a la consulta independentista ha vingut de la mà de Ciutadans, que no té representació a l'Ajuntament, i de l'organització d'extrema dreta Falange Española de las JONS.
Més informació:
Dades generals
Població: 13.450.000 h. aproximadament
Superfície: 65.000 km² aproximadament
Institucions: Generalitat de Catalunya, Generalitat Valenciana, Govern de les Illes Balears i Govern d'Andorra
Ciutats importants: Barcelona, València, Palma, Perpinyà
Administració estatal: Espanya, França i Andorra
Llengües territorials: català, occità
Llengües oficials: català, castellà, francès i occità (aranès)
Cultura religiosa: cristiana catòlica
Vegeu la fitxa dels Països Catalans per a més informació.
